Numai clienții autentificați, care au cumpărat acest produs, pot să scrie o recenzie.
„Cînd, seara tîrziu, se pornise ploaia, bărbatul apăruse cu cutia aceea mică în mînă, arătîndu-i-o încîntat. Am luat-o din Dorohoi, de la librăria lui Bercovici. E sîrguincios şi e un copil cuminte, o merită, a zis el. Maria s-a repezit la cutie cu praf dezinfectant şi, cu mişcări scurte, a şters vioara de opt ori. Să nu i-o dai decît mîine-dimineaţă, altfel nu doarme toată noaptea, a zis ea. Cînd a intrat să-l verifice, băiatul dormea. Dimineaţa, după ce a făcut focul în sobă, Costache a mai deschis o dată cutia, trecîndu-şi degetele peste vioara cu trei corzi – un fel de instrument de jucărie, dar un instrument perfect pentru un băiat de nici cinci ani. A aşteptat cu nerăbdare ca George să se trezească, să se spele şi să mănînce, apoi, după ce a închis fereastra şi ropotele ploii au scăzut în intensitate, a luat cutia şi i-a întins-o. Băiatul era aşezat pe scăunelul de lîngă vatră – a deschis cutia şi, după ce a privit vioara cîteva secunde, a ridicat-o şi, cu o mişcare scurtă, a aruncat-o direct în foc. Maria înlemnise în picioare, în spatele lui Costache – bărbatul rămăsese cu zîmbetul împietrit pe faţă, fără replică. Am zis că îmi doresc o vioară, nu o jucărie, a zis băiatul, ridicîndu-se calm. O vioară cu cinci strune, la care să cînt, nu să mă joc, a zis aproape şoptit, ca pentru sine, apoi a părăsit încăperea.”
Născut pe 19 august 1881, la Liveni, George Enescu a fost al doisprezecelea copil al lui Costache şi al Mariei Enescu, ceilalţi unsprezece fraţi ai lui murind la vîrste foarte fragede. Părinţii au fost excesiv de protectori cu el, ceea ce l-a împiedicat să aibă o copilărie obişnuită. Primele semne că era un copil-minune le-a dat la vîrsta de doi ani şi jumătate, cînd a început să desluşească primele litere şi cuvinte scrise. La patru ani ştia deja să scrie, să citească şi să facă operaţii matematice simple, iar jocul lui preferat era să imite perfect diferite sunete pe care le scoteau animalele. Vioara şi xilofonul au fost primele instrumente la care a văzut pe cineva cîntînd, la un bîlci, şi l-au fermecat definitiv. Cel care l-a iniţiat în tainele muzicii a fost lăutarul Lae Chiorul, care după mai puţin de trei săptămîni de lecţii a spus că nu mai are ce să îl înveţe pe băiat. La opt ani a fost admis la Conservatorul din Viena, unde au ieşit la lumină atît nemaipomenita lui virtuozitate, cît şi talentul deosebit pentru compoziţie. A urmat apoi Conservatorul din Paris şi de aici i s-a deschis drumul către cariera strălucită de compozitor, cu concerte pe cele mai mari scene ale lumii. În Franţa a fost ajutat ori de cîte ori a avut nevoie de principesa Elena Bibescu, cea care l-a îndrăgit de la prima întîlnire, iar în ţară a cucerit inima reginei Elisabeta. A trăit o fascinantă şi aproape imposibilă poveste de dragoste cu Maria Cantacuzino, cu care în cele din urmă s-a şi căsătorit. Numele lui stă acum alături de cele ale marilor compozitori ai lumii, geniul său muzical fiind recunoscut pretutindeni.
ISBN978-973-46-7934-8An apariție2019Lună apariție9Număr pagini208Tip edițiebroșatăFormat130x200ColecțieBIOGRAFII ROMANȚATE
În limita stocului disponibil de la editură.
An publicat | 2019 |
---|---|
Brand | BySHOP, Polirom |
Settings | Enescu. Caiete de repetiții Șterge | Povestea notelor. Abecedar pianistic, Octavia Popescu Șterge | Manual de vioara, vol. IV, Geanta Manoliu Șterge | Mica metoda de pian (ed. a VII-a)color - Cernovodeanu M. Șterge | Metoda de chitara, Carulli Șterge | Manual de vioara vol. II t4, Geanta Manoliu Șterge | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Name | Enescu. Caiete de repetiții Șterge | Povestea notelor. Abecedar pianistic, Octavia Popescu Șterge | Manual de vioara, vol. IV, Geanta Manoliu Șterge | Mica metoda de pian (ed. a VII-a)color - Cernovodeanu M. Șterge | Metoda de chitara, Carulli Șterge | Manual de vioara vol. II t4, Geanta Manoliu Șterge | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Image | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SKU | POLI 978-973-46-7934-8 | 6422374002215 | 606-8486-69-7 | 978-973-9054-97-3 | 6422374003052 | 6422374003137 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rating | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Price | 29.55 lei | 44.00 lei | 38.00 lei | 36.00 lei | 40.00 lei | 36.44 lei | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stock | Stoc epuizat
| Stoc epuizat
| Stoc epuizat
| Stoc epuizat
| Stoc epuizat
| Stoc epuizat
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Availability | Stoc epuizat | Stoc epuizat | Stoc epuizat | Stoc epuizat | Stoc epuizat | Stoc epuizat | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Add to cart | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Content |
„Cînd, seara tîrziu, se pornise ploaia, bărbatul apăruse cu cutia aceea mică în mînă, arătîndu-i-o încîntat. Am luat-o din Dorohoi, de la librăria lui Bercovici. E sîrguincios şi e un copil cuminte, o merită, a zis el. Maria s-a repezit la cutie cu praf dezinfectant şi, cu mişcări scurte, a şters vioara de opt ori. Să nu i-o dai decît mîine-dimineaţă, altfel nu doarme toată noaptea, a zis ea. Cînd a intrat să-l verifice, băiatul dormea. Dimineaţa, după ce a făcut focul în sobă, Costache a mai deschis o dată cutia, trecîndu-şi degetele peste vioara cu trei corzi – un fel de instrument de jucărie, dar un instrument perfect pentru un băiat de nici cinci ani. A aşteptat cu nerăbdare ca George să se trezească, să se spele şi să mănînce, apoi, după ce a închis fereastra şi ropotele ploii au scăzut în intensitate, a luat cutia şi i-a întins-o. Băiatul era aşezat pe scăunelul de lîngă vatră – a deschis cutia şi, după ce a privit vioara cîteva secunde, a ridicat-o şi, cu o mişcare scurtă, a aruncat-o direct în foc. Maria înlemnise în picioare, în spatele lui Costache – bărbatul rămăsese cu zîmbetul împietrit pe faţă, fără replică. Am zis că îmi doresc o vioară, nu o jucărie, a zis băiatul, ridicîndu-se calm. O vioară cu cinci strune, la care să cînt, nu să mă joc, a zis aproape şoptit, ca pentru sine, apoi a părăsit încăperea.”
Născut pe 19 august 1881, la Liveni, George Enescu a fost al doisprezecelea copil al lui Costache şi al Mariei Enescu, ceilalţi unsprezece fraţi ai lui murind la vîrste foarte fragede. Părinţii au fost excesiv de protectori cu el, ceea ce l-a împiedicat să aibă o copilărie obişnuită. Primele semne că era un copil-minune le-a dat la vîrsta de doi ani şi jumătate, cînd a început să desluşească primele litere şi cuvinte scrise. La patru ani ştia deja să scrie, să citească şi să facă operaţii matematice simple, iar jocul lui preferat era să imite perfect diferite sunete pe care le scoteau animalele. Vioara şi xilofonul au fost primele instrumente la care a văzut pe cineva cîntînd, la un bîlci, şi l-au fermecat definitiv. Cel care l-a iniţiat în tainele muzicii a fost lăutarul Lae Chiorul, care după mai puţin de trei săptămîni de lecţii a spus că nu mai are ce să îl înveţe pe băiat. La opt ani a fost admis la Conservatorul din Viena, unde au ieşit la lumină atît nemaipomenita lui virtuozitate, cît şi talentul deosebit pentru compoziţie. A urmat apoi Conservatorul din Paris şi de aici i s-a deschis drumul către cariera strălucită de compozitor, cu concerte pe cele mai mari scene ale lumii. În Franţa a fost ajutat ori de cîte ori a avut nevoie de principesa Elena Bibescu, cea care l-a îndrăgit de la prima întîlnire, iar în ţară a cucerit inima reginei Elisabeta. A trăit o fascinantă şi aproape imposibilă poveste de dragoste cu Maria Cantacuzino, cu care în cele din urmă s-a şi căsătorit. Numele lui stă acum alături de cele ale marilor compozitori ai lumii, geniul său muzical fiind recunoscut pretutindeni.
ISBN978-973-46-7934-8An apariție2019Lună apariție9Număr pagini208Tip edițiebroșatăFormat130x200ColecțieBIOGRAFII ROMANȚATE
| Autor Manoliu Geanta
Editură GRAFOART
ISBN 606-8486-69-7
Număr de pagini 242
Limba Romana
Anul apariției 2007
Categorie Muzica |
Mica metoda de pian (ed. a VII-a)color - Cernovodeanu M.
Aparitia acestei mici metode de pian constituie un fapt semnificativ si pozitiv, dovedind cerintele mereu crescande ale invatamantului artistic muzical in tara noastra.
Pretutindeni, in numeroasele scoli de muzica infiintate in ultimii ani, in cercurile artistice ale diferitelor institutii, s-a impus necesitatea unui material in continua perfectionare. Raspunzand acestei cerinte, editia de fata include si un mic numar de piese la patru maini, pentru a da astfel, chiar din primele luni ale invatamantului instrumental, posibilitatea unei mai bune pregatiri de ansamblu, intr-o temeinica stapanire a tempo-ului si a masurii.
Tabloul claviaturii este destinat a veni in ajutorul incepatorilor care, neavand instrument acasa, se vor putea familiariza totusi cu aspectul succesiunii clapelor si se vor obisnui cu asezarea corecta a degetelor din primele piese ce se executa prin miscare verticala (nu legato).
Interesul manifestat fata de Mica metoda de pian confirma valabilitatea principiilor care ii stau la baza.
Nadajduiesc ca, in forma ei actuala, revazuta si cu un material imbogatit, ea isi va atinge scopul, acela de a apropia, din ce in ce mai mult, noile generatii de muzica.
Caracteristici generale
Caracteristici generale
Dimensiuni
| Metoda de chitara - Carulli
Carulli a fost unul dintre cei mai prolifici compozitori din vremea sa. Cea mai cunoscuta lucrare a sa este Metoda op. 27, publicata in 1810, folosita pretutindeni pentru invatare chitarei clasice, fiind o lucrare de actualitate, care usureaza munca celor care o vor studia. Metoda de chitara scrisa pentru incepatori a fost timp indelungat folosita in predare. Aceasta contribuie atat la deprinderea elementelor de tehnica a instrumentului, cat si la formarea gustului muzical al elevului.
Lucrarea de fata contine 30 de studii progresive cu caracter solistic si 6 studii de concert (opus 241).
Caracteristici generale
Dimensiuni
| Al doilea volum al Manualului de vioara, redactat si organizat in conceptia metodei Geanta Manoliu, isi propune sa realizeze o gradatie ascendenta si o stransa legatura intre materialul primului volum si materialul volumului III, consolidand astfel prima treapta a invatamantului viorii. Atat redactarea primului volum in forma de abecedar instrumental, cat si organizarea materialului primei trepte de evolutie, corespund principiilor pedagogice care i-au condus pe autori.
Manualul trateaza asimilarea si fixarea primelor deprinderi instrumentale in lectii gradate progresiv, iar primele notiuni de muzica, in forma de abecedar muzical. Intreaga lucrare este organizata sistematic, pe inlantuirea gamelor. Materialul recreativ al lucrarii se doreste a fi interesant si placut. Manualul a evitat sa incarce volumul de cunostinte, la aceasta treapta, cu semnele si termenii de dinamica si agogica, considerand ca aceste preocupari pot aduce devieri in consolidarea trasaturii si a emisiei de sunet.
Caracteristici generale
Dimensiuni
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Weight | Nu se aplică | Nu se aplică | Nu se aplică | Nu se aplică | Nu se aplică | Nu se aplică | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dimensions | Nu se aplică | Nu se aplică | Nu se aplică | Nu se aplică | Nu se aplică | Nu se aplică | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Additional information |
|
|
|
|
|
|
Recenzii
Nu există recenzii până acum.